کارگاه های آموزشی

فرآیند رسمی تشخیص فرصت (Opportunity Recognition) نخستین قدم در کارآفرینی می باشد. در واقع شناسایی فرصت های کارآفرینانه یکی از مهمترین ارکان هر کسب و کار موفقی است. در ادامه بایستی زمینه های اجرایی هر فرصت بررسی شود که در فرآیند امکان سنجی (Feasibility Study) صورت می گیرد. بعد از شناسایی امکان پذیر بودن طرح از لحاظ فنی و مالی، روش درآمدزایی و الزامات حضور در بازار و کسب سهم مناسب از آن در مدل کسب و کار (Business Model) صورت می گیرد. در انتها جهت جمع بندی موارد فنی، مالی و اقتصادی و ایجاد اعتماد و اطمینان به نهادهای خصوصی و دولتی تامین مالی و همچنین تدوین برنامه های زمانی توسعه، برنامه کسب و کار (Business Plan) تهیه می گردد.

در این دوره سعی می شود تا با مفاهیم اولیه مطرح شده آشنا شده و اصول مهم و اساسی هر یک مورد بررسی قرار گیرد.

مدت دوره: 3 ساعت
زمان برگزاری: 1399/11/06

الگوهای رفتاری افراد در طول زمان دستخوش تغییرات زیادی می شود. عوامل داخلی و خارجی بر عملکرد افراد در موقعیت های مختلف اثرگذار بوده که ظرفیت درونی افراد در مواجه با این محرک ها در میزان موفقیت یا شکست آنها نقش پررنگی دارد. در صورتیکه افراد بر اساس توانایی های رفتاری خود مشاغل و مسئولیت هایی را بپذیرند، میزان رضایتمندی و موفقیت آنها به طور چشمگیری ارتقاء می یابد. آشنایی با الگوهای رفتاری کارآفرینان توسط ابزارهای استانداردی از قبیل مدل دیسک (DISC) نقش بسزایی در ایجاد انگیزه درونی افراد در حرکت به سمت کارآفرین شدن و خوداشتغالی دارد.

در این دوره سعی می شود تا با معرفی مدل جهانی دیسک و ابعاد آن و همچنین بررسی الگوهای رفتاری کارآفرینان، میزان انطباق رفتاری افراد سنجیده شود.

مدت دوره: 2 ساعت
زمان برگزاری: 1399/11/08

• آشنایی با فناوری بلاکچین و تاریخچه آن
• آشنایی با بیت کویین و طرز کار آن
• آشنایی با اصطلاحات و بخش های مختلف رمز ارزها
• آشنایی با رمز ارز های مطرح
• درآمد زایی از رمز ارزها
• تبادلات رمز ارز ساخت اکانت و تبادل
• آشنایی با انواع دستگاههای • ماینر آموزش راه اندازی و نگهداری طراحی فارم
•آشنایی با انواع کیف پول و کارگاه عملی ساخت کیف پول و انتقال رمز ارز

 

زمان برگزاری: شنبه 1399/11/11 و 399/11/18
مدت دوره: 6 ساعت
شروع کلاس: 10 عصر
ارایه دهنده: جناب آقای محمد ذوالفقاری پور

• ارائه روش های آنلاین جستجوی مشتری
• بررسی روش های تجارت در لینکدین، علی بابا و کمپس
• آموزش تخصصی Trade Map (مشاهده آمار تجارت جهانی، جستجوی مشتریان در بازارهای هدف و…)
• ارائه مثال های عملیاتی از بازاریابی بین المللی

زمان برگزاری: یکشنبه 1399/11/12
مدت دوره: 2 ساعت
شروع کلاس: 2 عصر
ارایه دهنده: مهندس رضا شیرزادی

هدف نهایی از ایجاد هر کسب و کار، فروش محصول یا خدمت به مشتریان و کسب سود می باشد. در بازار رقابتی که تعداد و تنوع کالا و تامین کننده زیاد است، معرفی و تحویل مناسب کالا، نشان دادن تمایز محصول به مشتری، حفظ ارزش و کرامت مشتری، رعایت اصول فنی نگهداری محصول و در نهایت تحویل سالم و با کیفیت به مشتری از موارد بسیار مهم پس از تولید محصول تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی می باشد. از این رو بسته بندی مناسب یکی از فاکتورهای مهم در فرآیند جامع طراحی تا ساخت محصول است که بایستی به دقت انتخاب و صورت پذیرد.

در این دوره سعی می شود ابتدا به معرفی کارکردهای بسته بندی مناسب کالا پرداخته شود و در ادامه متناسب با دسته کالاهای مختلف، اصولی چند از بسته بندی مورد بررسی قرار گیرد.

مدت دوره: 3 ساعت
زمان برگزاری: 1399/11/13

• شناسایی ۹ تیپ شخصیتی
• روش ارتباط مؤثر با ۹ تیپ شخصیتی
• تکنیک فروش به ۹ تیپ شخصیتی

زمان برگزاری: سه شنبه 1399/11/14
مدت دوره: 2 ساعت
شروع کلاس: 10 صبح
ارایه دهنده: جناب آقای وحید قنبریان نائینی

با گسترش سریع اینترنت و نفوذ بالای 80 درصدی در جوامع و همچنین بروز بیماری کرونا در سال اخیر و اقبال گسترده مردم به استفاده از ظرفیت های فضای دیجیتال و دوری از ارتباطات رودررو و فیزیکی، و همچنین دسترسی افراد به بازارهای بین المللی از طریق حضور شرکت های بزرگی در فضای اینترنت مانند Amazon، ebay، Alibaba و اینستاگرام و … و همچنین حضور بازارهای مجازی در کشور از قبیل دیجی کالا، دیوار و غیره لزوم آشنایی تولیدکنندگان و عوامل فعال در بازارهای سنتی با پارادایم جدید فروشگاه های آنلاین بسیار حائز اهمیت است.

از این رو سعی شده در این دوره ابتدا با ظرفیت این بازارها و میزان فروش آنها آشنا شده و در ادامه نحوه ورود و خرید و فروش در این بسترهای جدید معرفی گردد.

مدت دوره: 4 ساعت
زمان برگزاری: 1399/11/15

تولید و فرآوری محصولات حوزه گیاهان دارویی به واسطه حساسیت آن در حیطه سلامت و درمان، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و لذا دریافت تائیدیه ها و مجوزات قانونی فرآیند خاص و پیچیده ای دارد. آشنایی با الزامات قانونی و فرآیند شروع تا به نتیجه رساندن تولید یک محصول در غالب مکمل، دارو و کمک دارو خود یک مهارت و یکی از ارکان راه اندازی کسب و کار در این صنعت می باشد.

در این دوره تلاش می شود تا فرآیند شروع تا اخذ مجوزات قانونی تولید محصولات گیاهی و فرآورده های مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مدت دوره: 2 ساعت
زمان برگزاری: 1399/11/20

از مهمترین فاکتورهای موفقیت استارت آپ ها، تیم همدل و همکار و متخصص آن استارت آپ می باشد. شاید بتوان عنوان کرد که بیش از ناب بودن ایده محوری، تیم کارآفرینانه و نحوه اجرا و عملیاتی ساختن آن ایده که به میزان خلاقیت و انگیزه و اشتیاق آن تیم برمی گردد، مهم و حیاتی است. الزاما قرارگیری چند نفر در کنار هم و داشتن یک هدف مشترک، موفقیت آن گروه را تضمین نمی کند. چه بسا تفاوت های موجود زمینه ساز جدایی و تفرقه و فروپاشی آن جمع را ایجاد کند ولی در شرایطی که بتوان هم افزایی لازم را ایجاد کرد، می توان انتظار داشت که آن تیم بتواند موفقیت های پی در پی را نصیب خود سازد.

در این دوره تلاش می شود اصول تیم سازی موفق در استارت آپ ها بیان شده و روش رفع تعارضات گروهی مطرح شود.

مدت دوره: 3 ساعت
زمان برگزاری: 1399/11/27

• داوران و سرمایه گذاران چه ملاک هایی مدنظر دارند؟
• خودم رو پرزنت کنم یا بوم کسب و کارم رو؟
• چه تکنیکی پیاده کنم که بوم کسب و کار من برتر شود؟

زمان برگزاری: دوشنبه 1399/11/26
مدت دوره: 2 ساعت
شروع کلاس: 10 صبح
ارایه دهنده: سرکار خانم ملیحه صفری

– آشنایی با مالکیت فکری
– مصادیق مالکیت صنعتی
– حمایت ملی از اختراعات
– شرایط ثبت اختراع
– حمایت بین المللی از اختراع
– حمایت های دولتی از ثبت دارایی فکری

مدت دوره: 1 ساعت
زمان برگزاری: 1399/11/16

ارایه دهنده: آقای نصیری

• معرفی ابزار های بازاریابی
• نکات طلایی بازاریابی سئو
• ابزار های بازاریابی آنلاین

زمان برگزاری: یکشنبه 1399/11/19
مدت دوره: 3 ساعت
شروع کلاس: 1 عصر
ارایه دهندگان: جناب آقایان مهران صارمی نیا و علی اکبر فرج

• اصول و تکنیک های روابط عمومی آنلاین
• گام های راه اندازی اینستاگرام حرفه ای
• گام های تولید محتوای پولساز

زمان برگزاری: سه شنبه 1399/11/21
مدت دوره: 2 ساعت
شروع کلاس: 2 عصر
ارایه دهنده: جناب آقای مهران صارمی نیا

ثبت نام در کارگاه های آموزشی

برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه “جشنواره گیاهان دارویی و ویروس کرونا” تماس بگیرید.

ایمیل: incu@imp.ac.ir

تلفن: 02634764094

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *